21.12.2005 | redakce
D3 bude dokončena v roce 2020
Ještě před koncem roku 2005 rozhodla současné česká vláda, kudy by měla vést dálnice D3 spojující Prahu, České Budějovice a státní hranici s Rakouskem. „Jihočeská“ dálnice je v naší zemi jednou z nejproblematičtějších a tato vizitka jí zůstane zřejmě navždy. Podle posledního rozhodnutí českých politiků by měla dálnice D3 z Prahy do Jihočeského kraje vést přes Posázaví. Jedná se o tzv. stabilizovanou trasu, kterou prosazoval především středočeský kraj, ale naopak velmi tvrdě ji kritizují zástupci ekologických sdružení. A právě v rekreační oblasti kolem Sázavy to bude mezi zastánci a odpůrci této trasy ještě dlouho vřít. Podle současných odhadů a při uvážení problémů s pozemky a financemi se předpokládá, že dálnice na jih republiky bude dokončena až v roce 2020. Její celková délka by měla být cca 171 kilometrů, včetně navazující rychlostní komunikace R3 mezi Třebonínem a státní hranicí. A co zajímavého z pohledu dopravního stavitelství na nás v rámci D3 čeká? Technicky nejnáročnější bude zřejmě severní konec celé trasy, tedy sporná část vedoucí přes Posázaví. Zde bude nutné vybudovat několik velkých mostů (např. přes Sázavu) a mnoha dalších mostních staveb, které překlenou rozličné části zdejší krajiny. Dále se uvažuje o stavbě několika zajímavých tunelů, např. u Jílového v celkové délce až 1050 metrů. Podrobné informace o dálnici D3 a navazující R3 |
ISSN 1213-6395 | Tiráž | RSS | © 2000-2008 MOSTY.CZ, vyrobil: nexum Trilog |