24.10.2005 | redakce
D1 je o 17,5 km delší
Nejvyužívanější a nejvytíženější česká dopravní tepna je od dnešního dne o plných 17,5 kilometrů delší. Ředitelství silnic a dálnic dnes slavnostně zprovoznilo nový úsek dálnice D1 mezi Vyškovem a Vrchoslavicemi. Výstavba nového úseku zahrnovala tři mimoúrovňové křižovatky, středisko správy a údržby dálnice (SSÚD) Ivanovice n. H., areál Policie ČR, 120 stavebních objektů a kromě hlavních liniových staveb také mostní objekty a přeložky inženýrských síti. Součástí dálnice je dále sedm protihlukových stěn v celkové délce více než pět kilometrů, které eliminují hluk ze silniční dopravy. Bylo postaveno celkem 22 mostních objektů o celkové délce cca 1 300 m. Stavba začala v roce 2001 a celkové náklady na realizaci dosáhly přibližně 6 mld. Kč. Nově otevřený úsek dálnice má velký význam především pro zlínský region, jelikož zlepší jeho spojení s Brnem a okolím. Při výstavbě dálničního úseku Vyškov – Vrchoslavice, bylo mimo jiné, použito v českých zemí nové technologie výstavby náspů mostních staveb. U Ivanovic na Hané byly náspy přemostění nové dálnice založeny kvůli neúnosnému podloží v údolí místního potoka Runza na polystyrenových blocích. Bloky díky své nízké hmotnosti omezují sesedání podloží a vlastní mostní konstrukce je tak únosnější. V budoucnu zbývá dokončit nejdelší český dálniční tah od Vrchoslavic přes Kroměříž, Lipník nad Bečvou a Ostravu až na polskou hranici. |
ISSN 1213-6395 | Tiráž | RSS | © 2000-2008 MOSTY.CZ, vyrobil: nexum Trilog |