5.9.2011 | Ing. Jaroslav Lacina, Ing. Jiří Matějíček
Bohuslavický tunel - zajištění ostění
Tunel z roku 1868 na trati Jaroměř - Královec byl počátkem 70. let minulého století zajištěn podskružením z důvodu deformací klenby a vypadávání kamenů z ostění. Efektivním sanačním zásahem se podařilo dlouhodobě zajistit poškozené ostění tunelu ve třech dílčích etapách v celkové délce 107,5 m. Při sanaci byly použity metody spárování zdiva speciální maltou, chemické injektáže, kotvení kovovými a nekovovými svorníky ostění nekovovými sítěmi.
Celý článek Ing. Jaroslava Laciny a Ing. Jiřího Matějíčka si můžete přečíst zde.
Zdroj: konference Železniční mosty a tunely, leden 2011 |
ISSN 1213-6395 | Tiráž | RSS | © 2000-2008 MOSTY.CZ, vyrobil: nexum Trilog |
(statická verze - archiv)